Täydet taskut

Yhden markkinoijan toiminimiyritys

Täydet taskut ei ole kasvuyritys, vaan tällaisena on tarkoitus myös pysyä. Perustin tämän yrityksen, sillä haluan kehittyä paitsi markkinoijana, myös yrittäjänä. Koen sen antavan myös lisäarvoa asiakkaitteni ymmärtämiseen.

Markkinoinnissa minua kiehtoo eniten markkinointipsykologia ja uusien tarpeiden synnyttäminen.

Miten luodaan uusia hittituotteita?
Mitä kenellekin pitää sanoa, jotta he ostavat?
Mitä tuotteelle tai palvelulle pitää tehdä, jotta siitä tulee houkuttelevampi eri kohderyhmille?
Kuka on oikea asiakas millekin tuotteelle tai palvelulle?

Työhistoria lyhyesti

Varsinaiselta koulutukseltani olen suunnitteluassistentti (tekninen piirtäjä) sekä tradenomi (AMK).

Tradenomin opinnoissa olen suuntautunut markkinointiin ja verkkokauppoihin. Vaihto-opiskeluvuoteni vietin Pohjois-Portugalissa.

Ennen yrittäjyyttä työskentelin markkinointitehtävissä start-upissa, minkä tavoitteena on kansainvälistyminen.

Merkittävin referenssini on pitkäaikainen harrastukseni “sisällöntuotannolla 13 000 harrastajan TOP25-listalle”.

Ajatuksiani markkinoinnista

Täydet taskut ei ole kasvuyritys, vaan tällaisena on tarkoitus myös pysyä. Perustin tämän yrityksen, sillä haluan kehittyä paitsi markkinoijana, myös yrittäjänä. Koen sen antavan myös lisäarvoa asiakkaitteni ymmärtämiseen.

Erottuvuus

Jos yrityksesi on ihan samanlainen kuin kilpailijasi, miksi asiakkaan pitäisi valita juuri sinun yrityksesi?

Ero kilpailijoihin ei myöskään ole tarpeeksi suuri, jos asiakas ei tiedä tai huomaa sitä.

Rohkeus

Rohkeus tulee heti kilpailijoista erottautumisen jälkeen.

Mitä identtisempiä on toimialasi muut yritykset, sitä vähemmällä pääset erottautuaksesi.

Mitä parempia kilpailijasi ovat ja mitä kilpaillumpi toimiala sinulla on, sitä rohkeampi sinun täytyy olla.

Erityisosaaminen ja kiinnostuksen kohteet

Vaikka haluaisin asian kiistää, se on pakko myöntää – parhaita tuloksia saa aikaan silloin, kun on henkilökohtainen mielenkiinto markkinoitavaan tuotteeseen tai palveluun.

Jos tunnistat yrityksesi liittyvän johonkin seuraavanlaisista palveluista, harkitsethan ottavasi yhteyttä, edes kertoaksesi miettiväsi markkinointiosaajan hankkimista.

Elämykset

Uskon, että elämyksistä tulee uusi trendi jossain vaiheessa.

Pitkään se oli terveys- ja hyvinvointi, nyt on vastuullisuus ja ilmastonmuutos, mutta seuraavana voisi olla elämykset.

Osta vähemmän, koe enemmän.

Aiheesta lisää sivustolla www.hennaihalainen.net

Viihde

Olen viihteen suurkuluttaja ja toivon myös itse oppivani tekemään joskus laadukasta viihdettä.

Peruskoulun jälkeen työskentelin vuoden lastennäytelmien parissa.

2017 – 2018 ohjasin Helsingissä pakopelejä ja juonsin pikkujouluja.

Hankin mielelläni lisää esiintymiskokemusta tai toimin taustatiimissä.

Close Menu