Täydet taskut

täydet_taskut_logo

Vuokraa markkinointipäällikkö ja varmista yrityksesi kilpailukyky

Markkinointitoimiston oma somemarkkinointi

Markkinointitoimiston tehtäviin kuuluu yleensä myös oman sometyön tekeminen. Se on kuitenkin yksi merkittävimpiä referenssejä, vaikka somella ei muuta tarkoitusta olisikaan.

Markkinointitoimiston omassa markkinointisuunnitelmassa listasimme koko markkinoinnille tarkoituksen ja tavoitteet. Selvitimme myös, kuinka monta asiakasta haluamme ja mistä ne hankitaan. 

Jos sinulta jäi tämä huomaamatta, niin palaa seuraavasta napista takaisin omaan markkinointisuunnitelmaan. Ne ovat tärkeitä asioita myös somen suunnitelmaa tehdessä. Jos markkinoinnin tavoitteet olisivat erilaiset, myös tämä suunnitelma näyttäisi hyvinkin toiselta.

Olen myös yksityishenkilönä aktiivinen somen käyttäjä, joten käytän mielelläni somea myös markkinoinnissa.

Markkinointitoimistoni markkinointikanavat on valittu sekä omien mieltymyksieni, että potentiaalisten kohderyhmien mukaan.

LinkedIn

LinkedIn on markkinointitoimiston tärkeimpiä somekanavia. Uusien potentiaalisten asiakkaiden löytäminen ja luottamuksen rakentaminen.

Sisältösuunnitelma

Omia postauksia silloin tällöin työhön liittyvistä asioista. Muiden tekemien postausten kommentointi ja reagointi.

Mittarit

Kuinka monta uutta mielenkiintoista yritystä olen löytänyt, mitä mielelläni markkinoisin? Kuinka monta hyvää keskustelua olen käynyt mahdollisen yhteistyön aikaansaamiseksi?

Facebook

Facebook-sivun tarkoituksena on antaa profiilin katsojalle tieto Täysien taskujen olemassaolosta. Tarkoituksena on saada vierailija Facebook-sivulle ja sitä kautta nettisivuille.

Sisältösuunnitelma

Normaali yksityishenkilön Facebook-käyttäytyminen sekä yrittäjien ryhmien seuraaminen, yrittäjien postausten kommentointi ja reagointi.

Mittarit

Kuinka paljon Facebook-sivulla käy vierailijoita? Kuinka paljon liikennettä tulee Facebookin kautta nettisivuille? 

Markkinoitko sinä somessa?

Sosiaalisen median tarkoituksena on olla sosiaalinen. Monelle yritykselle some on myös tiedotuskanava. Sekin on ihan ok. Mutta täytyy kuitenkin muistaa, että asiakkaat ajattelevat usein minkä tahansa yrityksen somen kanavan olevan myös asiakaspalvelukanava.

Jos olet luonut yrityksellesi profiilin johonkin somekanavaan, älä unohda sitä. Asiakkaasi saattaa ottaa sitä kautta myös yhteyttä. Jos vastausviive on pitkä, se viestii yrityksesi asiakaspalvelun tasosta.
 
Niin kuin olet ehkä jo huomannut, some vie yllättävän paljon yrittäjän aikaa. Jos sinulla on aika kortilla jo valmiiksi, ulkoista some Täysille taskuille.
Close Menu
× WhatsApp